اصول انتخاب فرش

لوازم خانگي

اصول انتخاب فرش

1 - انتخاب فرشي كه بيش از اندازه كوچك است !
اگر فرشي كه براي يك اتاق در نظر مي گيريد بيش از اندازه كوچك باشد باعث مي شود كه فضاي اتاق بسيار كوچك تر از آنچه كه است ،به نظر برسد .يك طراح دكوراسيون داخلي مي گويد : فرش را بايد به اندازه اي در نظر گرفت كه مبلمان و ديگر وسايل دور تا دور آن جا بگيرد و تا آنجايي بزرگ باشد كه زمانيكه روي مبل مي نشينيم ،پاهايمان روي زمين قرار نگيرند .مخصوصا اينكه اين نكته در اتاق نشيمن بايد بسيار مورد توجه قرار گيرد.

 

در اتاق خواب بايد اندازه ي فرش طوري باشد كه زمانيكه از خواب بيدار مي شويد و پاي خود را روي زمين مي گذاريد ،پايتان روي فرش قرار گيرد .

اصول انتخاب فرش, نحوه انتخاب فرش


2 - استفاده نكردن از چند تكه قاليچه كوچك در يك اتاق!
بسياري از افراد ترجيح مي دهند كه به جاي استفاده از چند تكه فرش و قاليچه ي كوچك ،از يك فرش بزرگ در اتاق استفاده كنند كه اين يا به دليل قيمت آن مي باشد و يا دلايلي ديگر دارد . طراح داخلي در اين باره مي گويد به جاي يك فرش از چند تكه قاليچه در يك اتاق استفاده كنيد و با اين كار نه تنها فضاي اتاق را زيباتر نشان مي دهيد بلكه به راحتي مي توانيد هر كدام را جا به جا كنيد و به راحتي آنها را كه احيانا توسط فرزندان يا حيوانات خانگي اتان كثيف شده است را بشوريد .

اصول انتخاب فرش, نحوه انتخاب فرش


3 - خالي نگذاشتن كناره هاي ديوار !
از اينكه لبه هاي ديوار را خالي بگذاريد نترسيد چرا كه اين كار چيدمان و فضا را زيباتر نشان مي دهد و به اين ترتيب اتاق را به اندازه اي كه لازم است از فرش پر كنيد .

اصول انتخاب فرش, نحوه انتخاب فرش


4 - انتخاب فرش در مرحله ي آخر
اگر مي خواهيد به  تزئين اتاق خود بپردازيد بهتر است كه در ابتدا فرش ها را انتخاب كنيد .فرش وسيله اي از هر اتاق مي باشد كه به همه چيز اتاق ربط دارد و شما را در طراحي و دكوراسيون خانه ياري مي كند و كار را برايتان راحت تر خواهد كرد .( تا زماني كه فرش را نخريده باشيد نمي توانيد ديگر وسايل اتاق را خريداري كنيد )


هنگامي كه ما مشغول طراحي و چيدمان يك اتاق مي شويم در ابتدا فرش را انتخاب كرده و مي اندازيم و بعد هم پرده اتاق را زده و در آخر ديگر وسايل را انتخاب مي كنيم.

اصول انتخاب فرش, نحوه انتخاب فرش


5 - انتخاب نكردن طرح مناسب براي فرش هر اتاق
فرش اتاق بهتر است چه طرحي داشته باشد بسيار مهم مي باشد .مثلا براي اتاقي كه ديوارهاي آن قهوه اي و تيره مي باشد بهتر است از فرشي روشن استفاده شود ،تا فضاي اتاق را شادتر نشان دهد.

 

 

اصول انتخاب فرش, نحوه انتخاب فرش


6 - تكان خوردن فرش
اينكه فرش در جاي خود ثابت بماند و تكان نخورد بسيار مهم مي باشد كه اين كار تنها با استفاده از چسباندن ترمز فرش پشت آن ميسر نمي شود و گاهي اوقات لازم است كه پايه ي يكي از وسايل را روي آن قرار داد تا ثابت بماند .

 

اصول انتخاب فرش, نحوه انتخاب فرش


7 - به دنبال يك فرش ارزان قيمت
اگر به دنبال يك فرش ارزان قيمت و مقرون به صرفه مي باشد بسيار اشتباه مي كنيد . اين طراح مي گويد : بهتر است به جاي يك فرش به درد نخورد و تعويض مرتب آن ،از همان ابتدا يك فرش از جنس خوب بخريد .مطمئن باشيد پشيمان نخواهيد شد .فرش اگر جنس خوبي نداشته باشد و ارزان باشد بعد از مدتي مثل يك گليم به نظر مي رسد .

اصول انتخاب فرش, نحوه انتخاب فرش

منبع: https://www.beytoote.com/mode/decor/choosing1-carpet1.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.