اموزش نصب پرده هاي جديد

روش نصب پرده هاي جديد

استفاده از پرده هاي دوتايي در دو طرف يك ميله معمولا جزو گزينه هاي بسيار رايج به حساب مي آيد. شما مي توانيد از اين روش براي نصب پرده هر گونه پنجره اي استفاده كنيد. در ادامه با نحوه نصب پرده هاي متفاوت آشنا شويد.

آموزش نصب پردهاي جديد:

اندازه گيري طول ميل پرده (چوب پرده):

اندازه گيري طول پنجره ها، متناسب با نوع پرده اي كه انتخاب كرده ايد انجام مي شود. با توجه به نوع پرده، ميل پرده مي تواند روي ديوار يا بر روي سقف نصب شود.

 

نصب پايه هاي ميل پرده :

نصاب پرده با استفاده از يك وسيله، محل قرارگيري ميل پرده و پايه ها و جاي پيچ هاي آن را با علامت مشخص كنيد. سپس با استفاده از دريل و رول پلاك، اقدام به نصب پايه هاي ميل پرده كنيد.

 

نصب ميل پرده :

بعد از نصب پايه ها نوبت به خود ميل پرده مي رسد. در نظر داشته باشيد كه ميل پرده نبايد با درب يا پنجره فاصله زيادي داشته باشد.

 

نصب پرده :

در مرحله آخر پرده همراه با قرقره هاي آن به ميل پرده متصل مي شود و با استفاده از يك قرقره و نخ، پرده را در ريل جا به جا مي كنند. براي نصب والن يا پارچه هاي ديگر، پايه ديگري كه ثابت است جلوي ميل پرده نصب مي شود تا والن بر روي آن قرار بگيرد.

 

اموزش نصب پردهاي جديد,نصب پرده

نصب پردهاي ساده

 

نصب ريل پرده ساده

مهمترين مرحله نصب پرده ها به نصب ريل پرده مربوط مي شود شما بايد مشخص كنيد كه ميله پرده تان را در چه قسمتي نصب كنيد. مشخص كردن محل نصب ريل پرده به نوع و سبك پنجره، نوع پرده و ارتفاع تا سقف بستگي دارد كه بايد قبل از نصب مشخص كنيد.

 

نصب پردهاي ساده,طريقه نصب پرده

راهنماي نصب پرده

 

ابتدا محل نصب ريل پرده را مشخص كنيد

براي نصب ريل پرده هاي استاندارد كه در دو طرف از پنجره آويزان مي شوند، بهتر است محلي بين بالاترين قسمت پنجره و سقف را براي نصب ريل پرده انتخاب كنيد. اين موضوع زماني به اين صورت انجام مي شود كه بيش از 30 سانتيمتر بين لبه پنجره و سقف فاصله وجود داشته باشد. اگر دوست داريد كه پرده هايتان بلندتر نشان دهد، براي نصب ريل پرده بهتر است كه پرده را نزديك به سقف نصب كنيد و از ميله پرده مخفي استفاده كنيد. به طور كلي بايد در زمان نصب ريل پرده تصميم بگيريد كه ارتفاع پرده تان چقدر باشد و چه مقدار از پنجره را بپوشاند.

 

اموزش نصب پرده,اصول نصب پرده

نصب پرده به ديوار

 

سبك پرده هايتان را انتخاب كنيد

سبك و مدل پرده هاي شما مي تواند روي نصب ريل پرده هايتان مؤثر باشد زيرا همانطور كه مي دانيد نحوه نصب ريل اتومات با ريل ساده متفاوت است و اين موضوع بايد در ابتداي كار مشخص شود. در نظر بگيريد كه مي خواهيد از پنل هاي تزئيني استفاده كنيد و يا ترجيح مي دهيد ميله پرده مخفي براي پرده هايتان نصب كنيد. مشخص كنيد كه قرار است پرده هايتان چگونه باز شود. دوست داريد پرده ها به دو طرف باز شوند و يا به يك طرف و قبل از نصب همه اين موارد را تعيين كنيد.

 

نحوه نصب پرده,آموزش نصب پرده

آشنايي با اصول نصب پرده

 

اندازه گيري ها را با دقت انجام دهيد

با متر ارتفاع ميله پرده را تا زمين و از كناره ها به طور دقيق اندازه گيري كنيد و علامت بزنيد. دقت كنيد كه فاصله ميله پرده از قاب پنجره در دو طرف كاملاً با هم مساوي باشد. پيچ ها را در محل صحيح خود نصب كنيد و فراموش نكنيد كه اين مرحله يكي از مهمترين مراحل نصب ريل پرده است.

 

بست ها را به صورت موقت نصب كنيد

بعد از اينكه محل نصب ريل پرده را مشخص كرديد، بست ها را به طور موقت به ديوار پيچ كنيد تا از درست بودن موقعيت اندازه گيري شده مطمئن شويد و با تراز بررسي كنيد كه ميله پرده صاف باشد.

 

نصب پرده,نصب پردهاي جديد

نصب ريل پرده به ديوار

 

نقاط مورد نظر را با مته سوراخ كنيد و براكت ها را نصب كنيد

براي نصب ريل پرده بايد مكان هايي را كه براي اتصال پيچ علامتگذاري كرده ايد، با دريل سوراخ كنيد. اكنون دو طرف پنجره را علامت گذاري كنيد و سوراخ كنيد دقت كنيد علامت ها در 2 طرف پنجره بايد مساوي و فاصله ها به يك اندازه باشند. رول پلاك را داخل سوراخ قرار دهيد و محكم كنيد. پيچ را از داخل پايه عبور بدهيد و درون رول پلاك قرار دهيد و محكم نماييد. اين مراحل را در 2 طرف پنجره انجام بدهيد.

 

سپس ميله هاي پرده را در جاي خود نصب كنيد و بررسي كنيد كه ميله صاف و درست در جاي خود قرار گرفته است. و قبل از نصب پرده ايرادهاي آن را برطرف كنيد.

 

بعد از نصب چوب پرده نوبت به نصب پرده ها مي رسد، اگر از آستر و حرير استفاده مي كنيد ابتدا پرده ي زيري كه آستر است را نصب كنيد و بعد به سراغ پرده ي رويي برويد. بعد از اينكه گيره ها و قلاب ها را داخل هم قرار داديد در پوش ريل ها را ابتدا و انتهاي ريل پرده قرار بدهيد كه از خارج شدن پرده از داخل ريل جلوگيري كنيد. 

 

روش نصب پرده,نصب پردهاي ساده

نصب پردهاي متفاوت

 

اكنون نوبت نصب پرده ها است

حال كه نصب ريل پرده را انجام داديد، وارد مرحله آخر شديد و زمان نصب پرده ها است. اگر دو رديف پرده داريد ابتدا پرده پشتي را نصب كنيد و بعد به سراغ پرده رويي برويد. بعد از آويزان كردن پرده ها حتماً درپوش ريل ها را بر سر جاي خود قرار دهيد تا از خروج پرده از ريل جلوگيري كنيد. با توجه به اينكه پرده هاي شما باز و بسته مي‌شوند يا خير يك طرف يا دو طرف ريسمان را به درپوش گره بزنيد و محكم كنيد. پرده شما نصب شد حال بنشينيد و به نتيجه كارتان نگاه كنيد و لذت ببريد!

منبع: https://www.beytoote.com/mode/decor/tips1-installing1-shutters1.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.