رنگ آميزي در خانه

لوازم خانگي

رنگ آميزي در خانه

نكاتي براي رنگ آميزي خانه,طرز رنگ آميزي خانه

متخصصين نقاشي قبل از رنگ زدن ديوار، سوراخ و ترك هاي ديوار را بتونه كاري مي كنند

 

رنگ كردن خانه يكي از روش هاي نوسازي خانه است. اگر شما هم مي خواهيد ديوارهاي خانه تان را رنگ كنيد به شما پيشنهاد مي كنيم از نكته هاي زير استفاده كنيد.

 

رنگ كردن خانه تان را با اين نكات ساده تر كنيد

بطور كلي نقاشي كار ساده اي نيست چه در حال تغيير رنگ كل ديوار فضاي داخلي خانه خود باشيد، چه در حال بازسازي يك مبلمان! هر فرد حرفه اي در تخصص نقاشي روش هاي متفاوتي در زمينه كاري خود دارد، ولي ما ترفند و رازهايي كه افراد ماهر در نقاشي ديوار به شما نمي گويند را افشا مي كنيم تا اشتباهات رايج نقاشي از اين لحظه كاهش يابد.

 

عيوب سطح مورد نظر را سنباده كشي كنيد
براي اينكه نقاشي ديوار يا وسيله مورد نظر به خوبي رنگ شود، بايد سطح صافي داشته باشد. براي اين منظور بايد سطح كار سنباده شود و اين كار با چرخ سنباده يا ورق سنباده انجام شود. در اين حالت است كه هر خراش، خش، ترك و يا ضايعه اضافه اي از بين مي رود. براي نقاشي ديوار سمباده كشي را از سطح زمين تا سقف در جهت عمودي و افقي انجام دهيد. اين نكته را در نظر داشته باشيد كه فشار زياد بر روي كاغذ سنباده يا ديوار باعث آسيب ديدن آن مي شود. براي وسايل چوبي از اسفنج هاي مخصوص يا سطح سنباده اي استفاده كنيد.

 

از پرايمر رنگي استفاده كنيد
متخصصين نقاشي قبل از رنگ زدن ديوار، سوراخ و ترك هاي ديوار را بتونه كاري مي كنند. ولي اگر بعد از ماله كشي مستقيما رنگ را به ديوار بزنيد، بتونه روي ديوار رطوبت موجود در رنگ را جذب مي كند و ظاهر نامناسبي به ديوار مي دهد. نقاطي كه در اثر اين اتفاق بوجود مي آيد بطور قابل توجهي از باقي قسمت ها متفاوت است. براي جلوگيري از اين مشكل نقاشان حرفه اي از پرايمر رنگي قبل از رنگ اصلي ديوار استفاده مي كنند. به جاي استفاده از پرايمر سفيد حرفه اي ها اغلب از پرايمر خاكستري و يا رنگ ديگري كه به پوشش نهايي نزديك است استفاده مي كنند. پرايمر رنگي براي پوشاندن پوشش موجود روي ديوار بهتر از پرايمر ساده و سفيد رنگ عمل مي كند و در نهايت پوشش ديوار ظاهر بهتري خواهد داشت و تعداد دفعاتي كه رنگ بر روي ديوار زده مي شود، كاهش مي يابد. اين مرحله براي رنگ هايي مانند قرمز و نارنجي كاربرد خوبي دارد كه بدون استفاده از پرايمر نيازمند سه سري يا بيشتر رنگ بر روي ديوار هستند.

 

نوار چسب را با كاردك فشار دهيد
هيچ چيزي بدتر از اين نيست كه بعد از اتمام عمليات نقاشي ديوار به سراغ نوار چسبي كه روي قرنيز زده ايد برويد و بعد از جدا كردن نوار ببينيد كه قرنيز چوبي هم به رنگ آغشته شده است. براي اينكه اين اتفاق نيفتد بايد در زماني كه مي خواهيد چسب را به سطح مورد نظر بزنيد به نكاتي توجه كنيد. بعد از اينكه نوار چسب را به چوب قرنيز چسبانديد، يك كاردك را به روي نوار بكشيد و فشار دهيد تا به خوبي بچسبد.

 

از چسب مخصوص رنگ به رنگ آبي استفاده كنيد تا چسب آن بر روي سطح قرنيز باقي نماند. چسب مخصوص نقاش ها به راحتي جدا مي شود ولي در عين حال از پس دادن رنگ به سطح زيرين خود نيز محافظت مي كند.

 

رد قلمو را با مايع مخصوص پوشاننده رنگ از بين ببريد
براي اينكه رد قلمو حاصل از عمليات رنگ آميزي ديوار را از بين ببريد از پوشاننده رنگ با نرم كننده رنگ استفاده كنيد و آن را (مايع فلوترول) با رنگ مخلوط كنيد. با اين كار اولا روند خشك شدن رنگ آهسته تر مي شود و در نتيجه اگر مي خواهيد در برخي از قسمتها رنگ را دوباره بر روي ديوار بزنيد به مشكل بر نمي خوريد. ثانيا پوشاننده رنگ باعث مي شو رنگ قلمو بر روي ديوار باقي نماند. افراد حرفه اي در زمينه نقاشي ديوار از نرم كننده رنگ براي سطوح چوبي، ديوار و درب ها استفاده مي كنند. ميزان مورد نياز را بر اساس دستور العمل كارخانه به رنگ اضافه كنيد.

 

در مرز ديوار و سقف بافت دار خراش ايجاد كنيد
يكي از مشكلاتي كه در نقاشي ديوار زماني كه سقف خانه داراي بافت است، ايجاد مي شود اين است كه تقريبا غير ممكن است كه خط صاف و بدون تماس با سقف بوجود بيايد. براي اين مشكل حرفه اي هاي رنگ از يك روش ساده استفاده مي كنند. آنها با به كار بردن يك پيچ گوشتي در محل تقاطع سقف و ديوار خراش ايجاد مي كنند. در اين صورت است كه در حين رنگ زدن گوشه ديوار رنگ اضافي وارد خراش ايجاد شده مي شود و ديگر بافت سقف رنگي نمي شود.

 

از پارچه برزنت استفاده كنيد
افراد حرفه اي از پارچه يا ملحفه در سطح زمين استفاده نمي كنند. پارچه هاي نازك نمي توانند مانع عبور رنگ به كفپوش خانه شوند. آنها پلاستيك را هم به كار نمي برند به دليل اينكه با ريختن رنگ، پلاستيك آن را جذب نمي كند و سطح هميشه خيس باقي مي ماند. حرفه اي هاي رنگ از پارچه برزنت براي كف زمين استفاده مي كنند. البته اگر سقف خانه خود را رنگ نمي زنيد، نيازي نيست تمام سطح كف را بپوشانيد. تنها كافي است پارچه برزنت را به موازات ديوار و در تمام طول اتاق بر روي زمين قرار دهيد تا به خوبي از كفپوش خانه شما محافظت كند. همچنين به سادگي جمع آوري مي شود.

 

يك ديوار را تمام كنيد و بعد به سراغ بعدي برويد
ممكن است رنگ آميزي گوشه هاي ديوار به نظر ساده برسد و ترجيح بدهيد اول گوشه ها را نقاشي كرده و بعد به سراغ قسمت اصلي ديوار برويد. ولي اينطور نيست! نقاشان حرفه اي هر كدام از اضلاع اتاق را به يك سطح مجزا نگاه مي كنند. در اين صورت بعد از رنگ آميزي هر ديوار از رول بر روي آن استفاده مي كنند و سپس به سراغ ديوار بعدي مي روند. در اين صورت است كه رد قلمو مي تواند با حركات رول بهتر آميخته شود. بعد از استفاده از قلمو و رنگ روي آن را با يك سيني يا حوله مرطوب بپوشانيد تا هوا باعث خشك شدن قلمو و سطل رنگ نشود.

 

پنجره را تراش دهيد
اگر مي خواهيد چارچوب پنجره را رنگ كنيد خود را با چسب زدن به شيشه پنجره آزار ندهيد. در هر صورت شيشه رنگي مي شود! اجازه دهيد رنگ به شيشه پنجره برخورد كند و سطح آن را نيز رنگي كند. بعد از خشك شدن رنگ، مي توانيد با يك كاتر يا تيغ ساده رنگ هاي اضافي را از سطح روي شيشه بتراشيد.

 

رنگ را در يك ظرف نگهداري كنيد تا ثابت بماند
يك رنگ مشابه مي تواند در قوطي هاي مختلف به رنگ هاي مختلف ديده شود. اين تفاوت را به طرز آشكاري زماني كه نيمي از گالن جديد رنگ را به ديوار زده ايد، متوجه مي شويد. براي اينكه متوجه شويد رنگ ها از يك كد رنگي مشابه هستيد از روش حرفه اي ها استفاده كنيد. آنها گالن هاي مختلف رنگ را در يك قوطي بزرگ با هم مخلوط مي كنند.

 

كاور غلطك رنگ را بشوييد
چه كاور غلطك رنگ شما ارزان باشد و يا گران قيمت، قبل از اينكه آن را براي اولين بار استفاده كنيد بشوييد تا از شر كرك و پرزهاي مزاحم كه ناچار به سطح غلطك چسبيده اند خلاص شويد. كاور غلطك را با آب و مقدار كمي صابون مايع شستشو دهيد و با دست نيز آن را بماليد تا نخ و پرزهاي اضافي آن خارج شود. بعد از شستشو نيازي نيست براي استفاده آنها منتظر شويد تا خشك شود.

 

ديوار كثيف را با مايع از بين برنده چربي تميز كنيد
رنگ روي ديوار چرب و كثيف مانند ديوار كنار گاز در آشپزخانه نمي نشيند! براي اينكه سطح چرب و كثيف ديوار را از بين ببريد از مايع شوينده يا از برنده چربي استفاده كنيد. به گفته حرفه اي هاي رنگ، دستورالعمل نوشته بر روي قوطي را دنبال كنيد. دستكش و عينك را در زمان استفاده از آنها فراموش نكنيد.

 

با قلموي آغشته به رنگ شروع كنيد
افراد حرفه اي قلمو را كاملا آغشته به رنگ مي كنند و حتي زماني كه رنگ در حال چكيدن از قلمو است آن را به روي ديوار مي زنند. آنها حدود ۴ سانتيمتر انتهايي قلمو را داخل سطل رنگ فرو مي برند آن را به ديواره ظرف رنگ كوبيده و دوباره آن را به درون رنگ مي برند و در حالي كه قطرات رنگ در حال ريختن از قلمو است، رنگ زدن ديوار را آغاز مي كنند. ولي بسياري از افراد غير حرفه اي اضافي رنگ قلمو را گرفته و بعد اقدام به رنگ آميزي ديوار مي كنند.

 

از ريزش قطرات رنگ بر روي ديوار جلوگيري كنيد
زماني كه قلموي آغشته به رنگ فراوان را استفاده مي كنيد، احتمال راه افتادن و ريزش رنگ به سمت قسمت هاي پاييني و گوشه ديوار وجود دارد. براي جلوگيري از اين مسئله قلمو را در فاصله ۲ سانتيمتري از سطح زمين بر روي ديوار بكشيد تا رنگ اضافي را جذب كند. در حالي كه رنگ قلمو تمام مي شود، آن را بر روي گوشه ديوار و محل تماس با زمين بكشيد. براي اينكه پوششي يكدست داشته باشيد ممكن است مجبور شويد اين كار را چندبار تكرار كنيد ولي مراقب باشيد رنگ اضافي با قرنيز يا گوشه هاي ديوار برخورد نكند.

منبع: https://www.beytoote.com/mode/decor/points2-paint-house3.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.